دولت اردن به بهانه برگزاري بزرگترين نمايشگاه تسليحاتي جهان در فضاي بحران زده منطقه، در حال واردات سرازير کردن حجم بيشتري از جنگ افزارهاي غربي و عربي به مرزهاي سوريه است.

به گزارش گروه بين الملل مشرق به نقل از پايگاه خبري "وهج" اردن، دولت اين کشور در ادامه فرايند برگزاري رزمايش ها و نمايش هاي تسليحاتي خود در پي بروز بحران شورش گروه هاي سلفي غربگرا در سوريه، قصد دارد بزرگترين نمايشگاه جنگ افزارها در جهان را که تنها نمونه آن درمنطقه به شمار مي رود با حمايت ويژه عبدالله دوم برگزار کند. اين نمايشگاه در زمينه تجهيزات عمليات ويژه و تجهيزات جاسوسي فعاليت خواهد داشت.

"عامر الطباع" مدير نمايشگاه "سوفکس" به خبرگزاري رسمي اردن گفت که اين نمايشگاه از اين پس هر دو سال يک بار برگزار مي شود و در آن، جديدترين تجهيزات و تسليحات دفاعي را از تمامي نقاط جهان به همراه تصميم سازان و نمايندگان دولت هاي مختلف با هدف همکاري و اطلاع از آخرين راهکارها و تسليحات موجود در جهان گرد هم آورده مي شود.

اين نمايشگاه که قرار است 7 تا 10 مي آينده (18 تا 21 ارديبهشت) و پيش از برگزاري بزرگترين رزمايش عربي ـ غربي در تاريخ جهان در اردن که اواسط خرداد برگزار خواهد شد، در عمان پايتخت اين کشور و در پايگاه هوايي ملک عبدالله اول برپا شود.

بر اساس اين گزارش، يک روز پس از برگزاري اين نمايشگاه نيز همايشي بين المللي با عنوان "نيروهاي عمليات ويژه" در اردن برگزار مي شود که  قرار است در اين همايش، تعداي از رؤساي جمهور کشورها و وزيران دفاع و رؤساي ستادهاي ارتش و افسران ارشد نيروهاي ويژه دريايي و هوايي از منطقه و جهان شرکت داشته باشند.

در اين کنفرانس همچنين قرار است توافقنامه هايي نيز ميان کشورهاي شرکت کننده در زمينه هاي دفاعي وتسليحاتي به امضا برسد.

اردن که بتازگي در طرح هاي غرب و آمريکا عليه منطقه به عنوان يکي از مهم ترين پايگاه هاي حمله احتمالي به سوريه در آينده مطرح شده، به بهانه هاي مختلفي چون رزمايش هاي بزرگ و برگزاري بزرگترين نمايشگاه هاي تسليحاتي، سلاح هايي را از کشورهايي مختلف وارد خاک خود مي کند، سلاح هايي که به احتمال قوي در صورت وجود طرحي براي حمله به سوريه از آنهااستفاده خواهد شد.

انتشار خبر برگزاري نمايشگاه سوفکس در شرايطي بود که پيش از اين نيز اعلام شده بود اردن قرار است يک رزمايش بزرگ را با همکاري 17 قدرت نظامي برتر جهان ازجمله آمريکا و ناتو در خاک خود برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ا یرانی از اردن ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    جالب توجه است که ایران علیرغم ادعای داشتن روابط خوب با اردن و داشتن تسلیحات نظامی و خودکفایی در زمینه تولید سلاح ، هرگز به این نمایشگاه دعوت نمی شود!!! حتی وقتی پیگیر موضوع هم می شویم می گویند ایران تحریم است و شرکت در نمایشگاه نظامی سوفکس نیز از جمله تحریمهای اعمال شده برای ایران است! بهتر نیست به خاطر مقاومت و سوریه و خودمان در روابط با اردن تجدید نظر کنیم؟
  • elia ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    انشالله با یک زلزله بزرگ این رزمایش شیطانی در زمین فرو بره عبد الشیطان دوم عضو لژ فراماسونیه وحامی بزرگ اسراییل
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    فکر می کنید کی عاملش شد؟
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    ژ3یک بسیجی برابرکل تجهیزات اردن
  • ایلام ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    آرماگدون
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    0 0
    شما بگو
  • حبيب از كرج ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    0 0
    نه عمو جون اردن رقمي نيست كه بخواهيم براي شركت تو نمايشگاهش از خط مشي اصليمون كه همون نابودي اسرائيله دست برداريم
  • مبشر گمنام ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام مشرق جان! خوب ما هم که 3 ساله داریم همینو میگیم... امضاء: یکی از اعضای گروه مبشران ظهور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس